Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, januari 21, 2013

Showbiz-monday; Guldbaggegalan 2013

Såååå dålig gala. Varför är alla så stela och artigt applåderande? Var är alla utsvävningar, roliga skämt och alla stora stjärnor? Sverige har stora stjärnor. Det var tre underbara saker som hände under galan:
1. Att Peter Magnusson visade sitt missnöje när han inte vann. (Känslor på en svensk gala?!)
2. Robert Gustavsson som presentatör.
3. Att Hasse Alfredsson fick hedersbaggen och hans tacktal var så fint! Och som han avslutade med sångern "True Love" från filmen "En skön historia".

Jag har träffat Hasse Alfredsson. Det var när jag gick på gymnasiet. Man skulle intervjua någon som hade ett jobb som man själv skulle vilja jobba med. Hasse Alfredsson var då skansen-chef. Jag ringde till Skansen och fick tid för en intervju. Jag tog med en kompis och en videokamera och videofilmade hela intervjun, som finns på vhs. Det var coolt!
Tjingeling!

Tonight The swedish film-award was on television. "Guldbaggen". I thought it was soooo bad! Why are everybody so stiff? Where is all the fun and big stars. Sweden has big stars. There were three great things about tonights awardshow.
1. Peter Magnusson (actor) showed his discontent over not winning (emotions on a swedish awardshow?!)
2. Robert Gustafsson as presenter (Love his speech!)
3. That Hasse Alfredsson (actor/director/writer) got the honorary-award and his speech which he finished off  with singing "True Love" from the movie "High Society".

I have met Hasse Alfredsson. It was when I was in highschool. We were assigned to interview a person that worked with something I wanted to work with. So I called his secretary and got an inteview. I brought a friend and a videocamera. That was cool!
Toodeloo!

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

Jag såg inte hela galan men det lilla jag såg tyckte jag var lite torftigt...
Superduper att Hasse Alfredsson fick det priset!

Det är så coolt att du har träffat Mr Alfredsson :)

Kul att du bloggar igen!
Kram

Zizzi sa...

Lady thirty: Kul att du tycker det! Nu ska jag bara ordna lite vilka jag följer, och skriva om din adress, så det blir rätt. :-)