Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, september 10, 2012

Make up store "Foxy"

 Den 30 augusti fick jag följa med Maria till Tornrummet på Radisson Blu strand hotel och Make up stores lansering av en ny look. Looken heter "Foxy".
 Bakom looken står bland annat Kayo. Den har mycket färg och känns väldigt glad och flörtig.
 Detta är "Foxy"....3 ögonskuggor och en blå glittrig eyeliner.
 Och såhär fint blev det. På frågan till Kayo om vilka tre saker man ska ha med sig i väskan för en "quick-fix" svarade hon: Läppglans, nån form av glitter och en färgad penna.
 Jag fick fotas med Kayo.
Det var en trevlig träff och jag kände mig lite bortskämd med macarons, chokladdoppade jordgubbar, champagne och alkoholfritt. Detta härliga smink fick vi med oss hem. Jag kände att jag ville prova de alla, innan jag skrev något om de. "Aqua cooling powder" är puder och primer i ett. Det är ett puder som tillför fukt till huden och som inte känns så "tilltäppande" som andra puder kan göra. Den har också en svalkande effekt vilket känns skönt för huden. Den inkommer sept/okt månadsskiftet. Likaså looken "Foxy". Den blå ögonskuggan sitter fast och bra och likaså rouget. Den vattenfasta mascaran sitter där den sitter. Bokstavligt talat. Den går inte att få bort med tvål och vatten. Men med rätt rengöringskräm gick det. Och gärna på rengöringssvampen som ligger i påsen till höger. Den känns skön och som att huden blir riktigt riktigt ren.
Tack Maria för en supereftermiddag! Tjingeling!

Inga kommentarer: