Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, januari 22, 2013

Juice och Lilla My

I finland har de mycket söta saker. Tex dessa små juiceförpackningar. Det finns flera motiv än dessa.
De har också Lilla My (Pikku Myyn) ketchup! De har även turtle-läsk och hello kitty-läsk. Varför har inte vi sånt i sverige. Vore det inte roligt att kunna köpa Pippi-läsk, Emil-honung eller Bamse-godis?
Tjingeling!

In Finland they have the cutest things. Look at thoose juices! And they also have Little my-ketchup. They also have turtle-soda and hello kitty-soda. Why don't we have anything like that in sweden? It would be fun!
Toodeloo!

3 kommentarer:

malin sa...

vad mycket roligt det verkar finnas i Finland :D håller med dig att de borde ta hit lite mer sådant också!

Lady Thirty sa...

Ja nu får de ta och skaffa hit lite mer roliga produkter!

Zizzi sa...

Malin: Ja, vara lite stoltare över vad som finns i sverige och strunta i jante-lagen!

Lady thirty: Håller med!