Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, mars 13, 2011

Veckans bok

"Jag själv" av Lauren Bacall är en av de allra bästa självbiografier jag har läst! Hon berättar öppenhjärtligt om när hon och Humphrey Bogart träffades. Att han var tillsammans med en annan då när de filmade "To have and have not".
Om hur de blev rollkaraktärerna i filmen och kära i varandra i verkligheten. Hon berättar om familjen de skaffade tillsammans, filmarbete, Bogarts cancer och sista natt, när han dog.
Hon berättar om livet efter Bogart. Gillar hennes sätt att skriva på och allt hon har att berätta om. Om du bara ska läsa en biografi i ditt liv, är det denna du ska läsa! Tjingeling!
"By myself" by Lauren Bacall is one of the best memoars I've ever read! If you only want to read one memoar in your life, you should choose this one! Toodeloo!

Inga kommentarer: