Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, mars 13, 2011

Black Swan

Så mitt lilla orakel här hemma hade rätt om igår. Erik vann.....Men Jack somnade under röstningen, det blev väl för spännande. Det sista han sa var "Min Erik vann" och sen somnade han på soffan. :-) Jag och Johnny såg "Black Swan" igår. Filmen gav samma känsla som när man torkar ansiktet med en handduk och tittar upp i spegeln och helt plötsligt står det nån bredvid en i spegelbilden. Det var bra skådespeleri och fin balett.
Och Mila Kunis var snygg. Och bra, helt annorlunda än i "That 70s show".

Jag vill inte skriva för mycket om filmen, och förstöra handlingen för alla. Men den var lite "Svansjön" möter "Lugnt vatten". Jag skulle inte ha nåt emot att ha någon av de snygga affischerna i art deco-stil på väggen. De är så snygga.

Tjingeling!

We saw "Black Swan" yesterday. And I liked it thought it was strange. I liked the acting and I would like to have one of the posters in art deco-style on my wall.

Toodeloo!

Inga kommentarer: