Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, mars 28, 2011

Presenter

I lördags var vi och hälsade på mamma och pappa i Uppsala. De hade precis kommit hem från Thailand. Vi fick god mat och trevligt sällskap och fina presenter. Johnny och Jack fick likadana skjortor, men i olika storlekar.
Tim och Ted fick en varsin t-shirt. När jag tog bilden hade Ted redan fått sin.
Johanna fick en fin tunika/klänning.
Jag fick en fin bikini där mönstret är lite brons-aktigt och underdelen har en liten kjol över sig. Jag fick ett armband, kräm, necissär och ett par shorts också.
"Eight hour cream", pilgrim armband med massa hjärtan på och en necissär med audrey hepburn på! Mina föräldrar känner mig så väl!
Jag gillar Elizabeth Ardens Eight hour cream för läpparna, det fungerar så bra. Och en minitub med krämen är hur bra som helst att ha i handväskan.
Sen fick vi den här fina asken med en elefant på.
Man kan öppna asken och inuti......
...ligger en tvål i form av en orkidée. Fin va?

Tjingeling!

Last saturday we went to meet my parents in Uppsala. They just came home from Thailand. We got good food and nice presents.

Jack and Johnny got matching shirts, Tim and Ted got t-shirts, Johanna got a tunic/dress and I got a bikini, a toilet bag with Audrey Hepburn on it, "Eight hour cream" lipgloss and a small tube for my handbag, blue shorts and a bracelet full of hearts. We also got a small box with an elephant on it. And when you open it, it contain a soap in shape of an orchid.

Toodeloo!

Inga kommentarer: