Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, mars 28, 2011

Lusse

Lusse kom till vår familj i oktober 2009. Då var han inte så här stor......
.....utan, han var mindre än zorro. Den här bilden är från första gången vi träffades.
Han var nästan mindre än våra skor. Det var ingen som ville ha honom, eftersom han inte kunde bli utställningshund. Hans ena öra är nämligen kortare än det andra, pga att det låg i kläm i hans mammas mage. Men vem kan inte vilja ha en sån här sötis!
Han och Jack har varit bästa kompisar sen starten. Även om Jack är lite för tuff mot honom ibland. Men Lusse är alltid beredd att leka och dansa och jaga Jack, och tycker att det är helskoj!
I december var de nästan lika stora, han och Jack.
Här ser ni öronen. Men han är världens bästa familjehund, och vakthund. Så fort det kommer nån och hälsar på är han på sin vakt tills vi har sagt att det är okej. Då är han världens keligaste!
Lusse är egentligen "döpt" till Lucifer, men vi kallar honom för Lusse.
Här uppe i trappen kan han ligga, samtidigt som han har överblick över vad alla gör. Han är ju en vall-hund; en terveurens.

Tjingeling!


Lusse came to us in october 2009. He was smaller than our shoes. But from the first second he and Jack became best friends, even if Jack is too rough sometimes. Lusse is always ready to play och dance with him. When we bought him, they told him that nobody wanted him, because he could never be a "show-dog" because one of his ears are smaller than the other. Because that ear was squeezed in his mothers stommack. But he's the best family-dog!

Toodeloo!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

han är verkligen såå fin!

kramelikram