Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, januari 17, 2011

Golden globe 2011; red carpet

Just nu håller ju Golden globe-galan på och vi har kommit halvvägs. Cecil B. deMille award kommer att gå till Robert de Niro för "lång och trogen tjänst", det tycker jag är på sin plats! Nu håller jag tummarna så de blir blå för att johnny depp ska vinna sin kategori! Under tiden bjuder jag på fantastiska klänningar från röda mattan: Julia Stiles
Sandra Bullock: Jättefin klänning, men vad har du gjort med håret?!?! Sandra som brukar vara så vacker och ha fina håruppsättningar......hoppas på att det är en peruk och att hennes "vanliga" jag syns på nästa gala.
Natalie Portman med babybula.
Angelina Jolie passar i grönt! Förra året hade hon stora gröna smaragd-örhängen idag satsar hon på en grön klänning.
Underbart fina Christina Hendricks från Mad Men.
Anne Hathaway hade nåt konstigt på sig. Hon ska leda Oscarsgalan i år.
Den här klänningen är en av mina favoriter! Den sitter på Christina Aguilera.
Coola Helena Bonham Carter med två olika skor!
Fina Scarlett i en annan favoritklänning.
Megan Fox
Gillar också Michelle Williams klänning!
....däremot förstår jag inte riktigt vad Heidi Klum tänkte på....
Vackra Jennifer Lopez!
Undersköna Catherine Zeta-Jones. Ni har väl läst att Michael Douglas, som var dödsdömd, numera är cancerfri. Cancern har bara försvunnit! Underbart!
Gillar fallet på Kaley Cuocos klänning.
Och Kelly Osbourne.
Det var lite vackra klänningar! Vilken är din favorit?
Nu har äntligen gala-säsongen börjat. Men mina chefer är förberedda på att jag kanske är lite lite extra trött dagen efter. Tjingeling!
Pics on beautiful dressed from the red carpet of golden globe awards. toodeloo!

1 kommentar:

Unknown sa...

Catherine Zeta Jones var nog dem som verkligen var vackrast! Men gillade för det mesta alla klänningarna, kanske inte Heidi Klums så mycket men resten!! Nice!!