Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, december 25, 2010

Julafton

Såhär såg jag ut igår, på julafton. En mörkblå tunika/klänning från Joy och strumpbyxor från Twilfit.
Jag lyckades matcha den blå färgen väldigt bra tycker jag!
För första gången hade vi bestämt att vi skulle fira julafton hemma hos oss. Detta blev min juldukning.
Äntligen har svt börjat sända "Trolltyg i tomteskogen" igen! Så det satt vi och tittade på. Efter det var det fika med kaffe, pepparnötter, mjuk pepparkaka med lingon i och saffrans-skorpor. Gott gott!
Sen var det Kalles Jul. Underbart!
Efter Kalles jul var det dags att sätta sig till bords och äta.
Efter maten fick Jack ett plåster på tummen. Han ville ha det eftersom jag har det :-)
"Tomten kommer!" Första året vi har tomte, och Jack var inte ett dugg rädd. Bra!
"Tack, tomten", sa han när han hämtade sina paket.
Titta vad förväntansfull han ser ut!
Det var spännande och kul att tomten kom på besök....
.....Han fick till och med en kram innan han gick!
Jack gick loss på julklappen från sina syskon....
.......som innehöll en stor lastbil!
"Pelle Svanslös får en kompis" läste vi sen när det var läggdags.
Han fick en radiostyrd bil av sin mormor och morfar, som han lekte flitigt med. Ja, han fick massor av fina saker; Filmer, böcker, kläder, slips med döskallar m.m. m.m.
.....till sist var det bara det största paketet kvar. Det var större än Jack!
Han fick sträcka på sig när han öppnade det! Och det innehöll......
........en fyrhjuling!
När sen mamma, pappa och bror åkt hem till sig satte vi på Bamse i vardagsrummet;
Efter ett avsnitt var det dags för Jack att gå och sova. Han hade haft en mysig och rolig julafton!
Vad jag fick för super duper fina julklappar, får ni se senare i kväll i ett nytt inlägg. Tjingeling!

1 kommentar:

lady thirty sa...

så bra klänningen passar dig!
kul att Jack inte var rädd för Tomten :)

kram