Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, december 25, 2010

Juldagen och mina julklappar

Morgonen idag började med tofflor.....
.......och svampbob fyrkant julspecial.
De här fina örhängena från Rock by sweden fick jag av mina svärföräldrar.
Såhär fina är de på!
Fick en sko för mina ringar av Hanna. Fint leopardmönster.
Av Inger fick jag ett fint halsband i precis rätt längd. Fin berlock med fjäril på.
Av johanna fick jag finaste Marilyn-tavlan. Jag och johnny fick den vänstra tavlan tillsammans från johanna. Hon vet precis vad vi gillar! :-)
Jag fick fina fåglar i bur att ha i öronen av johanna också.
En skön, grå sweatshirt klänning/tunika fick jag av johnny.
Det här fick jag också av johnny; photoshop, siw malmkvists självbiografi och "106 tv-serier för dig utan tv", 600 kronor presentkort på Lindex och ringen jag önskade mig från Rock by sweden.
Här är ormringen i närbild.
Av mamma och pappa fick jag "Mary Poppins" på dvd, Fin plåtburk att ha mjöl i, 500 kronor på MQ, "Magistrarna på sommarlov" på dvd, "Kärlek ombord" på dvd. Så nu har jag två Alice Babs filmer att se och en julie andrews.
Av bästa Maria fick jag en fin t-shirt med mustascher på, ett monki halsband, rosettörhängen, betty boop lipgloss och fint nagellack.
Av Tim och Ted fick jag en jättebra bricka till min laptop. Vilket är helt perfekt; eftersom jag ofta sitter i soffan och bloggar. Den har en liten lampa och en mugghållare.
Idag kom Tim och Johanna. Jack satte sig i Tims knä och slappade framför tv:n.
Jag har bott i min sweatshirt klänning idag. Den är hur skön som helst!
Tack ni fina underbara familj och vänner för mina fina julklappar! Tjingeling!

2 kommentarer:

Perny sa...

Wow den där laptopbrickan var ju hur cool som helst. Du fick riktigt många fina julklappar, smarta sådana. Den där ormringen du fick påminner om upplägget, mycket om en ring jag hade för många år sedan men som försvann i Danmark. Örhängena var riktigt rockiga ;) såna måste jag kika på också.

God jul!

lady thrity sa...

så fina klappar du fått!
god fortsättnig på er!

kram