Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, juli 15, 2010

Mitt liv enligt Alice Babs

Kopierar denna lilla roliga enkät från Perny.

Man tar en artists låtar och besvarar dessa frågor så smart som möjligt. Du får inte använda samma titel 2 ggr.
ARTIST
Alice Babs
ÄR DU MAN ELLER KVINNA?
Jag är en liten prick på ett jättestort fjäll
BESKRIV DIG SJÄLV
Jitterbugg från Söder
HUR MÅR DU?
Ett glatt humör
BESKRIV VAR DU BOR FÖR TILLFÄLLET
Stigbergsgatan 8
OM DU KUNDE ÅKA PRECIS VAR DU VILLE, VAR SKULLE DU ÅKA?
Mitt eget Blue Hawaii
DITT FAVORITTRANSPORTMEDEL?
Kom ombord här på arken till oss
DIN BÄSTA VÄN ÄR?
One hundred per cent
ALLA DINA BÄSTA VÄNNER ÄR?
Vårat gäng
HUR ÄR VÄDRET?
It's wonderful
FAVORITTID PÅ DYGNET?
A sailboat in the moonlight
OM DITT LIV VAR EN TVSHOW, VAD SKULLE DEN HETA?
Joddlarflickan
VAD ÄR MENINGEN MED LIVET FÖR DIG?
Sjung och le
HUR SER DU PÅ DITT FÖRHÅLLANDE?
Två hjärtan i swing
DIN STÖRSTA SKRÄCK?
Bluer than blue
VAD ÄR DITT BÄSTA TIPS ATT GE?
Swing it, magistern
DAGENS TANKE?
En liten smula kärlek
HUR SKULLE DU VILJA DÖ?
I'm checkin' out, goodbye
SJÄLENS TILLSTÅND FÖR TILLFÄLLET?
I let a song go out of my heart
DITT MOTTO?
Gå opp och pröva dina vingar
I chose an artist and answered some questions with the titles of her songs. Toodeloo!

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken rolig grej!
ha nu en finfin lördag!

kramelikram
lady thirty