Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, juli 17, 2010

Att planera

Att planera inför en resa är nästan lika kul som att resa. Jag är ju en list-madame = jag älskar att skiva olika sorters listor. Jag skriver första packningslistan när resan är bestämd, och sen kan jag ändra den lite då och då. Jag gillar att vara förberedd och att allt jag tänkt ta med mig är tvättat och struket. Jag börjar med att skriva alla dagar som jag ska vara borta; tex nu när vi ska till sommarstugan i finland från nästa lördag till lördagen därpå. Då kan den se ut såhär:

Lördag kväll (båten): Polkagrisklänning
Söndag: Sailor schorts och svart linne
Måndag: Regnbågs-solklänning
Tisdag: Vit tenniskjol och vitt linne
Onsdag: Sailor schorts och tubtop
Torsdag: Schackrutig klänning
Fredag: Sarongbyxor och grått linne
Lördag (båten): Gina-klänning

Övrigt: Handduk, Bikini, Bik Bok-tröja (som är lite varmare när kvällen kommer), ett par finskor, ett par espandrillos,

Saker: Kamera, Kalender, Block, Penna, 2 böcker, solskyddsfaktor, underkläder, schampoo, balsam, tvål, necissär och innehåll m.m. m.m.

Jag planerar alltså outfit för outfit. Men sen håller jag mig inte till dag för dag när jag väl är på resan. Jag vill bara veta att jag har en outfit per dag med mig. Hur gör ni när ni ska ut och resa? Packar ni i sista minuten, eller gör ni som jag; planerar? Tjingeling!

To plan to go on vacation is almost as much fun as going to the vacation. Almost. I love making lists. So I make a list of clothes and things to pack when the trip is decided, and then I change the list a little from day to day. How do you do when you're going on a holiday? Do you pack at the last minute or do you do as me; plan? Toodeloo!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

en sån lista måste jag testa på!
älskar ju att göra listor med avbockningsrutor :) gör dem både hemma och på jobbet hehe.

hälsa lilla Jack och tacka för kommentaren :D

kramelikram