Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, april 29, 2010

Välkommen till oss 5!

Förlåt att jag inte hört av mig på länge, men jag har haft lite mycket att göra och varit lite trött. Men idag välkomnar jag er en trappa ner hemma hos oss! Då går vi en trappa ner till Loungen.
Direkt till höger står en bokhylla med böcker, Johnnys bilsamling och min skivspelare. I skåpet finns LP-skivor och brädspel.
Här står vår bar och hänger darttavlan där vi brukar tävla i dart. Dörren till höger leder till Teds rum, men han låg och sov när jag tog bilden, så jag ville inte knacka på och störa. :-)
Dörren som skymtar till vänster leder till tvättstugan.
Soffan köpte vi på blocket. Tavlan som hänger ovanför hängde i huset när vi flyttade in, och den tyckte vi om så den får stanna.
På varje sida om soffan hänger en drak-hylla som johnny fick i födelsedagspresent. På den högra står hans gamla skridskor.
Och på den vänstra står hans gamla träskor och Jacks converse.
Fotöljen köpte vi av samma person som vi köpte soffan av. Öppna spisen är mysig!
Nu öppnar jag den vänstra dörren och går in till tvättstugan:
Längst ner på bilden skymtar en gammal tvättmaskin, som ska bort. Här har jag en bänk att vika kläder på, en torktumlare och en tvättmaskin.
Min strykbräda. Dörren leder till min walk-in-closet som jag skrev om här.
På hyllorna ligger lakan, påslakan och örngott vikta.
Jag har också en kran med varm och kallvatten. Torkställningen står där också. Dörren leder till Tim och Teds dusch och vår bastu.
I ena fönstret, över bänken, står fina förpackningar för klädnypor, sköljmedel, en låda med en skopa, tvättmedel för färg-tvätt och tvättmedel för vit-tvätt. Alla burkar och flaskor är från Granit. Etiketterna vann jag i en bloggtävling för några år sedan, och jag tycker jättemycket om att de är lite vintage.
Gardinen hängde där när vi flyttade in, den är fin och får hänga kvar.
Den här skylten hänger på dörren till bastun. Nästa gång går vi ner ännu en trappa, och ni får se vad som är bakom draperiet. Tjingeling!
Sorry for the lack of posts, but I've been busy and tired. Today I welcome you downstairs to the lounge and to the laundry room. Next time I will show you whats behind the curtain. Toodeloo!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

vad roligt det är att gå på rundvandring hemma hos er! :D

spännande att få se vad som döljer sig bakom draperiet!

kramelikram