Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, april 26, 2010

Min önskelista

Idag är det en månad - 1 dag till min födelsedag, och då får man ju önska sig lite saker. Och om jag fick önska mig vad jag ville ha skulle det bli det här:
Följande 6 bilder har jag lånat med tillstånd av Daisy dapper och finns på www.daisydapper.com eller i den fysiska affären i stockholm. Den här klänningen är en fin modell och läckert mönster!
Den här tycker jag helt enkelt bara om.
Likaså den här.
...och den här!
Den här är urläcker, jag tycker jättemycket om tyget.
Och den här är en perfekt picnic klänning!
Underbart fin kofta från Jumperfabriken.se
Biljetter till "Sugar" på Oscarsteatern eller till "Chicago" på Maximteatern (och barnvakt till den kvällen)
Jättegod parfym!
Dermalogica "skin smoothing cream"; jättebra kräm!
Låda för papper från Dixie (Stockhome eller Mique)
Fint glasögonfodral från Dixie!
Och dessa lådor från Dixie.
Sen önskar jag mig också dessa böcker:



Till sist denna väska från Accent.
Tjingeling!
It's my birthday in one month-1 day and this is my wish list. Toodeloo!

4 kommentarer:

Lady Thirty sa...

ingen dålig önskelista :)
alla klännigarna skulle passa dig perfekt!!!
parfymen fick jag i födelsedagspresent - love it!
jag är nyfiken på dermalogica, måste prova snart!

hoppas alla (eller i allafall många) av dina önskningar faller in :)

kramelikram
Lady Thirty

spoonful sa...

Väldigt fina saker. Jag har knappt kommit på någonting jag önskar mig i år, och jag fyller år i övermorgon.

Natasha sa...

Underbart fina saker!

Erica sa...

Jumpern är helt underbar ska du veta - jag älskar min! Sitter perfekt - är lagom kort så där så att man kan ha en vippig kjol till och kragen är ju att dö för. Plus att detaljerna vid manchetterna eller ärmsluten eller vad man nu vill kalla dem är helt fantastiska. Jag funderar på att byta till dermalogica. Hade först tänkt köra på det men sedan läste jag att deras produkter var lite blekande så då köpte jag kiehls prylar istället men ansiktskrämen är inget vidare så nästa gång får det nog bli dermalogica trots allt. älskar idén med deras supermilda varje dag-peeling (ett pulver, du känner säkert till det).