Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, april 23, 2010

Välkommen till oss 3!

För att ni inte ska drunkna i bilder visar jag bara köket idag. Jag vill ju få med alla vinklar och vrår. Det här är köket sett från hallen.
Först kommer man till där spisen och mikrovågsugnen står.
På fläkthyllan står gamla coca-cola flaskor, plåtburkar, glasburkar för strössel, kryddburkar och min favorit-cupcake.
På vår kyl och frys bor Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Frank Sinatra, ett matchande block och magnet (anne taintor), en festinbjudan, en städinbjudan, 2 underlägg, en äggklocka, en segelbåt, en jordgubbe och en "Elvis"-serie.
Efter barköket kommer vår matplats. Skålen som står på bordet har vi fått av min bror i bröllopspresent. På väggen hänger en hörnhylla och fotografier på familj och vänner.
På hörnhyllan står en glasskål som jag fått av min bästa vän. Den är fylld med stenar från Rhodos. 2 gröna Iittala-lyktor som jag har fått av mina svärföräldrar, en väderkvarn jag tror att jag har fått av pappa när jag var liten, en snäcka, en fotölj som är gjord av en ölburk av Johnnys farmors man, en liten madonna som brukade stå hemma hos mormor och morfar, en orange skål som mina föräldrar gett mig, en "guld"askkopp från mormor och morfar som jag har fyllt med olika kristaller.
Bredvid matplatsen finns en bänk med skåp....
....där har jag ställt några favoriter, bl.a Muminmamman som vaktar våra the-påsar.
Här är köket sett från andra hållet. Tjingeling!
I don't want you to "drown" in pictures, so today I show you our kitchen. Toodeloo!