Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, mars 27, 2010

Varit sjuk!

Det blev en liten ofrivillig paus. Jag har varit jättesjuk. Magen har varit uppblåst så man kunde tro att jag var gravid i 6:e månaden, Jag har behövt springa på toaletten ofta (inga fler detaljer där) pga min dåliga mage, jag har rapat svavel och bara varit allmänt trött. Igår fick jag ett recept mot uppblåst mage av min läkare:
Ta en liter vatten, blanda i 1/2 tsk salt, 2 msk socker och häll i ris. Stormkoka riset så all stärkelse kommer ner i vattnet. Häll bort riset och drick upp risavkoket. Hela litern så fort som möjligt. Det är ganska äckligt, och blev äckligare och äckligare ju kallare det blev. MEN idag är inte min mage uppblåst och jag rapar ingen svavel. Måste fortfarande springa till toaletten. Men annars är det bra. Grattis Erika på En etta i Paris som vann mitt lilla pysselpaket! Maila din adress till mig på ceched@spray.se. Tjingeling!

I've been sick! Stomach-influenza. I've been really sick. But now I'm a little better.
Toodeloo!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

du har varit saknad här i bloggvärlden! hoppas att du piggnar på lilla magen!

kramelikram
lady thirty