Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, januari 23, 2010

Glass, skor och Mumin

Den här fina glassen sitter numera på mitt finger!
This nice icecream is now on my finger!
Jag kunde inte heller motstå dessa fina örhängen i form av högklackade skor.
I couldn't resist these nice earrings in shape of highheels.
Jag vet att julen är slut. Men när de rear ut så här fina kulor som är delbara, så man kan lägga överraskningar i, då köpte jag de till nästa jul. Silverboll med muminmamma och muminpappa, vit boll med lilla my och guldboll med mumin. Tjingeling!
I know christmas is over. But when they have a sale on nive christmasornaments with the moomin-characters, I bought these for next christmas. Toodeloo!

4 kommentarer:

Lady Thirty sa...

ååååh...jag dör lite...
så himla fina!
älskar glassringen!!!

kramelikram

Erica sa...

för fina ting! lilla my-kulan var söt (även om jag aldrig riktigt har sett storheten i mumintrollensagorna) och glassringen var ju nderbar! Liskom skorna. Rolig idé med skor i öronen helt enkelt.

Daisy dapper sa...

Tack så hjärtligt!
Kram!

Miss Rascal sa...

Oh, gulliga prylar! <3