Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, november 30, 2009

Julstämning och sticky notes

Äntligen var lördagen då jag och bästa vännen maria skulle träffas. Vi gick en stund på stan och tittade hur juligt det blivit.

Finally the saturday when me and my bestest friend maria met came. We walked around town and looked at how "christmasy" everything had become.

Sen mötte vi upp resten av familjen och några vänner och gick på Tyrol och åt julbord.

Then we met with the rest of the family and ate christmas smorgasbord.

Efter maten gick vi för att se julskyltningen på NK. Men det var så mycket folk där, så vi såg inget. Däremot såg vi den stora julgranen mitt i varuhuset som hängde från taket och snurrade.

After dinner we went to see the christmas- display in the windows of NK (a big department store). But it was too much people, so we didn't see anything. But we DID see the big christmas tree, hanging from the ceiling.

Jag köpte dessa söta post-it lappar.

I bought theese cute post-its.
De har underbara lappar, bara välja och vraka! (Klicka på bilden, så blir den större om du vill se detaljer om vad som står.)
Its wonderful post its, just pick one depending on your mood! (Click on the picture to get it bigger, so you can see the details.)

3 kommentarer:

Erica sa...

åh så fina post it-lappar! Angående karusellhalsbandet så har jag lite förslag. Ett alternativ är att du köper det här:

http://boutiquelesfleurs.typepad.com/les_fleurs_la_boutique/2009/06/sautoir-caroussel.html

och om du inte vill det, så kan jag alltid köpa det i butik och skicka så kan du sätta in pengar på mitt konto. Bara att höra av sig om du vill ha min hjälp. kram kram

Miss Rascal sa...

Vad mysigt med alla dekorationer.

Vilka rara lappar! <3

Lady Thirty sa...

tack för en finfin dag :D (som alltid)
kramelikramar