Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, september 07, 2009

Rhodos - dag 1

Kom hem från semestern igår och tänkte visa några av mina semesterbilder denna vecka. / Came home from vacation at Rhodes yesterday, and I thought I would show you some vacationspics this week. Vi kom till hotellet på tidig eftermiddag. Som alla sanna turister la vi ifrån oss våra väskor på rummet och gick ut på uteplatsen för att titta och möttes av denna underbara syn! /We arrived at the hotel in the early afternoon. Like the true tourists we were, we left our bags in the room and went out to the terace and saw this beautiful sight!
Poolen såg väldigt inbjudande ut! / The pool called our names!
Så vi invigde poolen med lite badande. / So we changed into bathing clothes and took a swim in it.
På kvällen gick vi till restaurangen som blev vårt stamställe "Odyssey". Jättetrevligt ställe med god mat och snäll personal. / In the evening we went to the restaurant that became our hangout "Odyssey". Very nice place with good food and fun staff.

3 kommentarer:

Lady Thirty sa...

åh vad härligt det ser ut!
lill-skrutten ser så söt, där han flyter omkring i poolen :D

kramelikram

Erica sa...

Åh det ser verkligen jättehärligt ut! God mat, vatten med klor och så palmer - bättre kan det inte bli! ;) Ser helt underbart ut! Hur varmt var det förresten?

Perny sa...

Ser jätteskönt ut, längtar som en tok till min egen semester nu :)

Välkommen hem kanske man ska säga, och tack för kortet ;)