Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, augusti 30, 2009

På väg!

När ni nu läser detta är jag på flygplanet på väg hit! Hotel Sungarden på Rhodos. Jag blir borta en vecka. En vecka då jag bara ska umgås med familjen och ha det härligt!
Hotell-området. Vi har rum med uteplats som är mot poolen.
Såhär kommer vårt hotellrum se ut. Mer om hur vi har haft det, får ni läsa när jag kommer hem om en vecka!
Medans jag är borta på semester vill jag veta vad ni vill att jag ska koncentrera bloggandet på? Pyssel? Shopping? Tankar? Snälla, ge mig feedback vad ni vill läsa om.
Tjingeling!
--------------------------
When you read this I'm on the airplane to Hotel Sungarden, Rhodes. Some pictures from our hotel. I'm just going to relax for a week and spend time with my family. I will tell you all about it when I come home.
So long!

4 kommentarer:

Perny sa...

Jag tycker att du ska koncentrera ditt bloggande på dig och vad du vill ha ut av bloggandet. Pyssel och shopping passar bra ihop och jag har märkt att många gillar de båda så om du slutar med det så kommer nog många läsare bli besvikna. Jag personligen gillar ju bäst dina tankar och vad du gör, men det är ju bara för att vi inte träffas så ofta och det är härligt att få lite uppdatering på hur det är med dig och familjen.

Jag hoppas att du har det underbart på din semester!

Lilly Lee sa...

mm vad härligt! Är så avis! Vill också ha sol och värme! Ha så kul!

Kanske kommer du på vad du vill blogga om!

Erica sa...

Ååååh så härligt! Ha det helt underbart nu! Pappa och jag var på rhodos för en massa år sedan. Vi köpte sura band i hotellets butik och satte oss med dem och varsin bok ute på balkongen på kvällarna. och på dagarna var vi på stranden och promenerade hur mycket som helst. och åt toast med pommes frites i gamla stan... hur mysigt som helst! och så åkte vi på en turisttur i buss bara för att göra mamma (familjens researrangör) lite stolt! ;)

Jag tycker väldigt mycket om att se dina egenihopknåpade alster- som de där små skopåsarna och tavelramarna! Så mer sådant! Och shoppingfynd är ALDRIG tråkigt kära du! Ha det underbart, kram

Lady Thirty sa...

hoppas att ni får det superduper skönt på eran resa :)

jag tycker att du ska fortsätta att blogga som nu, det är en härlig blandning!

kramelikram och ha det toppen!