Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, september 14, 2009

Pete's dragon

Idag läste jag "Peter och draken" Elliot för jack. Och blev nostalgisk när jag började minnas filmen jag såg när jag var liten. Har ni sett den? / Today I read "Pete's dragon" to Jack, and got nostalgic remembering the movie I saw when I was little. Have you seen it?


Jag tyckte Nora var så fin/ I thought Nora was so sweet.

5 kommentarer:

Erica sa...

aldrig sett. men den ger lite dunderklumpen-minnen eftersom tecknat blandas med riktig film. kram

Lilly Lee sa...

ÅÅh va det var längesen jag såg den! Älskade den!

Lady Thirty sa...

åh vad fint, men jag minns inte om jag läst/sett den måste undersöka det :)

kramelikram
lady thirty

fashionhgaggan sa...

jag har varken sett eller läst den, men det ser ut som om jag hade gillat filmen.

Rosa Hemmet sa...

Hello!

Ah jo den filmen kommer jag ihåg. Vad söt den var. Tänk vad "B:igt" det var förr, men ändå så himla bra. Nu är det så bra animerat så det är nästan ingen charm över det :)

trevlig helg.