Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, september 25, 2009

After Dark och Babsan!

Igår kväll var jag och Johnny på genrepet av After Darks och Babsans nya show på Tyrol. Vi gick gratis och fick sitta vid ett litet bord längst framme vid scenen. UNDERBART! Jag satt med ett leende på läpparna under hela showen! Den var SÅ bra! Om du ska se en show i år , gå och se denna. Idag har jag gått och tänkt på showen hela dagen. Lite bilder tagna under showen i totalt mörker med mobiltelefon: / Yesterday evening, me and Johnny went to the pre-premiere of After Darks and Babsans new show at Tyrol. (Guys dressed like girls). We sat by the table closest to the stage. WONDERFUL! I sat with a big smile on my lips during the hole show! It was SO good! Today I've been thinking about the show the whole day. Some pictures taken during the show in total darkness with a cellphone:
Babsan var nere i publiken och pratade. / Babsan was among us in the audience and talked.
Ja, det är killar! / Yes, they are men!
Malena Ernman och Caroline af Ugglas / Two swedish singers
Lotta Engberg / A swedish singer/tv-host
Drottningen sjöng Velvets "The queen" / The queen
Victoria och Daniel / The crown-princess and her fiance
Denna var fantastiskt rolig! De sjöng "Be my baby" av Vanessa Paradis / This one was very funny! They sang "Be my baby" by Vanessa Paradis.
Amy Winehouse
"La dolce vita" / A song called "La dolce vita"
Underbara kostymer, eller som Christer själv sa: "Vi har finanskris i landet, men det kommer inte att märkas i den här showen!" Tre nyskrivna låtar som var jättebra!
Tjingeling!
Beautiful costumes, or as christer himself said: "We have financial crisis in the land, but you won't notice that here in the show!"
So long!

4 kommentarer:

Erica sa...

åh så roligt! vi såg deras förra show. väldigt rolig faktiskt :P

Lady Thirty sa...

åh vad underbart!
jag kanske ska kolla med mamma om hon vill gå (hon älskar ju Christer) :D

trevlig lördag!
kramkram

Perny sa...

Va roligt, hur kom det sig att du fick komma dit gratis och ha så väldigt bra platser :)

Anonym sa...

Perny:En annan jobbar ju på Grönan...*L*

mvh.Mannen