Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, april 17, 2009

Pimp my frame!

Vi har 7 små tavlor, som jag har tänkt sätta upp och arrangera en tavelvägg av. De hade olika ramar. I källaren låg dessa tråkiga ramar. Så igår tog jag upp de och fixade till de lite.
Resultatet blev jag mycket nöjd med. Ska hängas upp senare, för jag har inte riktigt bestämt vilken vägg de ska sitta på än.
Tjingeling!
-----------------------------
I pimped some frames, that will be arranged on the wall a little bit later.
So long!

4 kommentarer:

Perny sa...

Nej men, där är ju vi :)

Det var jättefint, har du tapetserat dom eller hur har du gått till väga? Ser ut som om du använt samma papper innuti, eller?

Lady Thirty sa...

fint!
nu blev jag väldans pysselsugen!

kram

Miss Rascal sa...

Ohh, love it!
I have some frames to pimp but I'm gonna glue bamboo sticks onto it and then add some sea shells.
(Goes well with pictures from Mexico and Spain.)

Zizzi sa...

Perny: Jag har använt scrapbooking-papper och lim. Väldigt enkelt!

Lady thirty: Ja, jag förstår inte varför jag inte kom på detta tidigare. Här har jag sprungit och letat efter ramar som jag velat ha, och sen kunde jag göra de själv istället!

Little Rascal: Sounds lovely! Perhaps I should try different techniques and make more frames...

Kramar!