Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, januari 11, 2009

Golden Globe-så tror jag

Jag ska väl också ta mig till och gissa vilka som vinner inatt. Men jag gissar på alla kategorierna.
Detta tror jag:
Best motion picture-drama
"The curious case of Benjamin Button"
Best performance by an actress in a motion picture-drama
Angelina Jolie "Changeling"
Best performance by an actor in a motion picture-drama
Brad Pitt "The curious case of Benjamin Button"
Best motion picture - musical or drama
"Mamma Mia" (jag MÅSTE tro på den!)
Best performance by an actress in a motion picture - musical or comedy
Meryl Streep "Mamma Mia!"
Best performance by an actor in a motion picture - musical or comedy
Dustin Hoffman "Last chance Harvey"
Best performance by an actress in a supporting role in a motion picture
Marisa Tomei "The wrestler" (ÄLSKAR henne!)
Best performance by an actor in a supporting role in a motion picture
Heath Ledger "The dark knight"
Best animated feature film
"Wall-E"
Best foreign language film
"Maria Larssons eviga ögonblick" från sverige/danmark
Best director - Motion Picture
Ron Howard "Frost/Nixon"
Best screenplay - Motion Picture
"The curious case of benjamin button"
Best original score - Motion Picture
"Changeling" (Clint Eastwood har gjort musiken)
Best original song - Motion Picture
"The wrestler" ur filmen "The wrestler" (Bruce Springsteen)
Best Television series -drama
"True Blood" (Jättebra och spännande vampyr serie med bl.a Alexander Skarsgård)
Best performance by an actress in a tv-series - drama
Kyra Sedgwick "The Closer"
Best performance by an actor in a tv-series - drama
Hugh Laurie "House"
Best tv-series - musical or comedy
"Entourage"
Best performance by an actress in a tv-series - musical or comedy
Christina Applegate "Samantha-who?"
Best performance by an actor in a tv-series - musical or comedy
Alec Baldwin "30Rock"
Best mini-series or motion picture made for television
"John Adams"
Best performance by an actress in a mini-series or motion picture made for television
Shirley MacLaine "Coco Chanel"
Best performance by an actor in a mini-series or motion picture made for television
Kiefer Sutherland "24"
Best supporting actress in a mini-series or motion picture made for television
Laura Dern "Recount"
Best supporting actor in a mini-series or motion picture made for television
Neil Patrick Harris "How I met your mother"
The Cecil B. DeMille award
I år tror jag att det egentligen var Paul Newmans tur att få den. Men eftersom han har dött, tror jag att den kommer att gå till Robert Redford.

Vi får se hur många rätt Lady thirty har och hur många jag har. Kul att jämföra!
Ska snart gå och lägga mig. Om du, som jag vill följa galan "live" går den på kanal 9 kl. 01.55-05.00
Tjingeling!
-------------------
I predict the winners for tonight at the golden globes. Soon I'm going to bed. I have to get up at 1.55 am so I can watch it live!
So long!

Inga kommentarer: