Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, januari 12, 2009

And the Golden Globe goes to....

Jag försov mig, så jag fick inte se början på galan.
Varje år har de en Miss eller Mr Golden Globe, den person som leder ut vinnarna i rätt riktning på scenen. Det är alltid en dotter eller son till kända föräldrar. I år var det....
....Rumar Willis; dotter till Demi Moore och Bruce Willis.
Följande blev nattens vinnare:
Bästa film-drama:
"Slumdog millionaire"
Skådespelerska i film-drama:
Kate Winslet "Revolutionary Road"
Skådespelare i film - drama:
Mickey Rourke "The wrestler"
Bästa film - musikal eller komedi:
"Vicky Cristina Barcelona"
Skådespelerska i film - musikal eller drama:
Sally Hawkins "Happy-go-lucky"
Skådespelare i film - musikal eller drama:
Colin Farrell "In Bruges"
Kvinnliga biroll i film:
Kate Winslet "The reader"
Manliga biroll i film:
Heath Ledger "The dark knight"
Animerade film:
"Wall-E"
Utländska film:
"Waltz with Bashir" (Israel)
Regissör:
Danny Boyle "Slumdog Millionaire"
Manus:
"Slumdog Millionaire"
Filmmusik:
"Slumdog Millionaire"
Sång:
"The wrestler" ur filmen med samma namn- Bruce Springsteen
TV-serie-drama:
"Mad Men"
Kvinnlig skådespelare i tv serie-drama:
Anna Paquin "True Blood"
Manlig skådespelare i tvserie-drama:
Gabriel Byrne "In treatment"
Tvserie-musikal eller komedi:
"30Rock"
Kvinnlig skådespelare i tvserie-musikal eller komedi:
Tina Fey "30Rock"
Manlig skådespelare i tvserie-musikal eller komedi:
Alec Baldwin "30Rock"
Miniserie eller film gjord för TV:
"John Adams"
Kvinnlig skådespelare i miniserie eller tv-film:
Laure Linney "John Adams"
Manlig skådespelare i miniserie eller tv-film:
Paul Giamatti "John Adams"
Kvinnlig biroll i miniserie eller tv-film:
Laura Dern "Recount"
Manlig biroll i miniserie eller tv-film:
Tom WIlkinson "John Adams"
Och slutligen: The Cecil B. DeMille-award
STEVEN SPIELBERG
Det var mycket svarta klänningar på de flesta kvinnor, men några undantag fanns det.
Bl.a den här skapelsen i guld, som Jennifer Lopez hade när hon presenterade ett pris.
Nu ser jag fram emot Guldbaggegalan ikväll, Screen Actors guild award den 25 januari och Oscarsgalan den 22 februari.
Grattis till Lady Thirty som vann tävlingen med 4 rätt av 10!
Tjingeling!
--------------------------------------
This nights Golden Globe awards!
So long!

2 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

Jag blir nervös när jag ser den där Lopez-klänningen. Hon kan inte röra sig allt för mycket i den utan att nåt ramlar ut.

Lady Thirty sa...

tackar tackar :)
4 rätt! Helt fantastiskt ;)

kramelikram