Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, december 30, 2008

Året som gått - del 1

Tittade igenom lite bilder på datorn, för att sammanställa mitt 2008. Här kommer del 1, andra halvåret kommer senare i eftermiddag.
JANUARI
Jag fick komma hem med Jack på nyårsaftons eftermiddag. Så januari handlade mest om att sova och mysa och "landa" hemma med honom.
Första och andra veckan hemma kom hans gudmor och hennes kärlek hem till oss. Fonzi, en annan vän kom också och sjöng honom till söms med sin bas-stämma och "Trollmors vaggsång".
Dessa rosor fick jag av Johnny (när jag kollade in alla bilder märkte jag att johnny gav mig blommor varje månad årets första fem månader. Det var mysigt!)
Jack hade inte börjat röra sig så mycket, så Zorro vågade ligga bredvid honom, och gjorde det ofta när Jack sov.
FEBRUARI
I februari njöt jag av dessa tulpaner jag fått av mamma....
........och dessa fina vita tulpaner jag fick av Johnny......
.......samt denna bukett jag fick hemskickat med blombud från jobbet.
Jag gjorde också klart inbjudan till Jacks dop. Blev riktigt nöjd faktiskt.
MARS
I mars gav vi pappa det här vinet på hans födelsedag.Jack var första gången i Jakobstad och hälsade på sin farmor och farfar. Hunden Zara gungade honom i hans babysitter.
Denna bukett fick jag av Johnny på Internationella Kvinnodagen.
Jag, Jack och hans gudmor var på utställning "Fröken Livrädd på Sergels Torg".
APRIL

Den 8 april firade vi 5 år tillsammans, och jag fick blommor, choklad (bara ljus, eftersom jag inte tycker om mörk) och geléhallon av min man.

I April var vi och fikade på Landings i Uppsala......

........för att fira min bästa vän på hennes 25 års dag! ;-) (+moms)
Vi hade verklig tur med vädret! Detta är 23 april i Uppsala.

Jack döptes till Jack, Roger, Mikael Löfholm den 26 april.
Denna bukett fick jag av Johnny i april.
Jack fick sova omringad, på och under moln, tack vare mormor.
MAJ
I maj fyllde jag år, och min bästa vän kom över och tittade på Eurovision med oss.
Tim fyllde 18 innan dess, och vi tog med honom ut på krogen.
Jack var första gången i sitt liv på Gröna Lund, och hans favorit var alla lampor han kunde ligga och titta på!
JUNI
I juni köpte vi husvagn och ställde på husvagnscampingen "Revudden".
Ted fyllde 17 år och fick en tatuering av oss.
Tjingeling!
---------------------------------------------------
The first six months of 2008 in pictures. The rest will be posted this afternoon.
So long!

1 kommentar:

spoonful sa...

Ser ut att ha varit ett fint år :) Jag köpte min små favoritfåglar på Berry som ligger på Gamla brogatan i Stockholm.