Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, december 30, 2008

Året som gått- del2

Nu kommer del två av mitt 2008:
JULI Den 5 juli var första skansen-besöket för jack.
Såhär nära en älg var han, medans både hans mormor och hans storasyster klappade den.
Jack undrade hur hans fötter kunde växa så fort att han själv inte hann med ;-)
Vi flyttade husvagnen till Överlöpe. Där man får en egen husvagnstomt.
AUGUSTI
Andra besöket i Jakobstad, Finland för 2008. Tyvärr för en begravning; johnnys mormor.
När vi var i Finland hälsade vi också på "Junior", Svärfars nya föl.
Jack lekte i bollhavet på färjan hem.
Vi skaffade nytt förtält till husvagnen.
Andra besöket på grönan. Första karusell-turen för Jack.
Annat: Mina glasögon blev klara.

SEPTEMBER
Jack fick sin första Monki, som han älskade!
Annat: Vi firade vår finska bröllopsdag, och gudmorsdagen.
Jag och min bästa vän gick på vintagemässan, där jag kom hem med gamla veckotidningar.
Paul Newman dog!
OKTOBER
Ted gjorde sin tatuering som han fick i födelsedagspresent...
..............och några dagar senare gjorde johnny sin.
Annat: Friggeboden blev klar och killarna flyttade ut dit.
Johanna, Jack och jag och johnny bytte rum med varandra.
Johanna spelade sin första handbollsmatch.
Vår nya soffa kom hem till oss!
Jag och Jack var på barnvagnsbio "Mamma Mia"
NOVEMBER
Jack var på kinakrog med mormor och mamma. (Han blev matad med pinnar av mormor)
Första snön för i år föll som bara den! Men försvann några dagar senare och har sedan dess lyst med sin frånvaro.
Jag och Johnny skrev små meddelanden i snön till varann; C hjärta J och J hjärta C.
Annat: Vi firade Johnnys födelsedag och Fars Dag.
DECEMBER
Vi firade jul hos mina föräldrar i Uppsala......
........och Jacks ettårsdag.
Annat: Jag klippte av mitt långa hår och färgade det blont.
Vi firade vän-jul och såg på julspel i johannas tecken.
Annars gick november och december i pysslets tecken. Blev jätteinspirerad!
Undrar vad 2009 har att erbjuda?
Tjingeling!
--------------------------------------------
The last six months of 2008 in pictures.
I wonder what 2009 will offer?
So long!

Inga kommentarer: