Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, september 21, 2008

The Notebook

"The Notebook" är en urmysig film som jag råkade ramla över när de visade den på en av filmkanalerna. Jag fastnade med en gång! Det är en sån fantastisk kärlekshistoria som börjar på ett pensionärshem. Där James Garner läser en bok för Gena Rowlands (som har alzheimers). Boken handlar om en kärlekshistoria mellan ett par spelat av Rachel Adams och Ryan Gosling. Jag vill inte avslöja mer om filmen, utan det är en fantastisk film med fantastiskt fina kläder! Se den! Inte ett öga kommer att vara torrt!
Tjingeling!


"The notebook" is a fantastic film with a wonderful cast and beautiful clothes! See it!
Toodeloo!

4 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

en av mina favvo-filmer, jag kan se den hur många gånger som helst.

Ann-Catrin sa...

Morrn!
den filmen skulle nog passa mig.. den ska jag absolut ta som ett tips..jag älskar kärleksfilmer av den kalibern!

vad roligt att du oxå gillade Björn skifs.. men jag kommer ihåg att jag avskydde hans tjej hana hade när jag var tonåring...inte så konstigt kanske hihi..

Stor kram A-C

Hem och Lycka sa...

Tack för filmtipset, verkar vara riktigt bra! kram

Brunkullan sa...

Jag vet! Visst är den underbar:)

Susanne