Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, september 30, 2008

Fondvägg

Vi ska ju byta sovrum. Där tänkte vi att vi skulle ha en fondvägg. De övriga tre väggarna är ljusblåa. Jag har hittat några tapeter som jag har fastnat för. Jag har inte pratat med Johnny om tapeterna än. Vilka tycker ni om? "Amelie"
"Chloe"
"HNK"
"Kalinda"
"Primavera"
eller "Wisteria"
Skriv gärna i kommentarerna vilken ni tycker är finast.
Tjingeling!
-------------------------------
In our new bedroom we're thinking about putting up wallpaper on one wall. The rest of the walls are light blue. I haven't talked to Johnny about the wallpapers I like, which one do you like, please leave a comment.
"Amelie", "Chloe", "HNK", "Kalinda", "Primavera" or "Wisteria"?
Toodeloo!

7 kommentarer:

Lady Thirty sa...

jag tycker om amelie och hnk.
hnk var fin med sin lilla fågel :)

kramelikram

Ann-Catrin sa...

Morrn!

jasså ni ska bli med fondvägg!!
tror nog jag gollar 2an bäst...den var mild och behaglig!!

Så då var det rätt pris på urnan.. och jag som könde mig som en skurk hihi!!
Perfekt pris dessutom..

Ja visst är London fantastsikt..kan nog inte räkan hur många gånger jag varit sär... och har ständigt en längtan!
harrods julavdelning är underbar.. riktigt dyyrt och glittrigt.. brukar köpa ´typ en kula...

STor kram
A-C

Anonym sa...

kul med lite nytt :)
jag gillade nog alla men jag säger amelie eller wisteria :)

kram

Anonym sa...

Fin fina tapeter du hittat... har lite svårt att välja, men måste nog säga de två sista :)

Anonym sa...

Det måste ju vara nån som passar med den blå färgen på de andra väggarna :)

Zizzi sa...

Lady thirty: Ja, fågeln är en liten söt detalj.

Ann-Catrin: Ja, jag är SÅ avundsjuk att du ska till London! Det är en stad jag vill julshoppa i, likaså new york!

maria: Ja, jag tror att en fondvägg gör att hela rummet känns nytt.

Ljuvligt hemma: Jag hittade fler fina tapeter, men har begränsat antalet till dessa.

Wysteriia: Ja, jag vet. Jag ska nog beställa tapetprover på samtliga jag har i inlägget. De två första proverna är gratis och sen kostar de 20:- styck. Man får en meter tapet då. Det borde ju göra så att man ser bättre vilken som passar in.

Kramar på er!

Lilly Lee sa...

Jag gillar den "primavera" skulle jag själv kunna tänka mig!!