Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, augusti 27, 2008

Shopping i Jakobstad!

Idag får ni se bilder på vad vi handlade när vi var i Finland. Det är lättast att börja visa de bilderna, eftersom jag måste organisera de andra bilderna. Bilden överst är på T-shirts vi köpte "I love Jeppis" Jeppis är slang för Jakobstad. Svarta till Johnny och Jack och vita till mig och Johanna.
Muminblöjorna var så söta.....
Det är lite olika motiv på blöjorna. Blöjor är 40-50:- billigare i finland än i sverige.
En mumin tröja fick jack av sin farmor och farfar.....
......och två stycken t-shirts........
Och lite vinterkläder.
Detalj från tröjan.
Jag var på tiimari och köpte lite pysselsaker.
Tags bland annat.
Och lite marimekkoservetter.
Vi hann inte springa så mycket i affärer, eftersom vi främst var där för begravningen. Men lite affärer hanns som synes med. Imorgon får ni se mer bilder från Jakobstad och Bennäs, där johnnys mamma och pappa bor.
Tjingeling
Today I show you what I've been shopping in Jakobstad, I have to organize the other photos before I show them tomorrow. I also show some clothes Jack got from his grandparents.
Todeloo!

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

vad roliga (och söta) muminblöjorna var :)
kul att få gå och skrota på tiimari och hitta så fina saker :)

kramelikram

Perny sa...

Håller med om muminblöjjorna. Maken min skrattade rått och sa "va rått, har dom flått en mumin då eller? hö hö"
Annarst tycker jag dom där små älgarna, detaljen från vintertröjjan var hur roliga som helst, jättesöta :D