Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, juli 18, 2008

Shopping och tradera!

Igår var jag och tittade ut glasögon. Det blev ett par svarta dolce & gabbana bågar och till det fick man välja ett par bågar som skulle slipas till solglasögon med samma styrka som glasögonen jag beställde.
Efter optikerbesöket shoppade jag lite. En jättefin svart top (de vita ränderna är skit på linsen på kameran!)
Ett svart linne......

.....en bamse overall till Jack
En prickig halterneck topp.....
......och äntligen fick jag tag på en finare, sexig amningsbh (Tack H&M för det!) De flesta amningsbharna jag sett ser ut som sport-bhar.
Men nu är jag tvungen att göra lite plats åt mina nya kläder, så jag har lagt ut lite kläder på tradera bl a den här klänningen:
Tjingeling!
Yesterday I went shopping for new glasses. I found black Dolce & gabbana glasses and a pair of red glasses that they will make into sunglasses/glasses.
After that I went shopping, two black tops, one Bamse-overall for Jack, one v-neck top and finally a nice, sexy breast-feading-bra.
So now I have to make room for my new clothes, so I put up some clothes for auktion at tradera among them, this black'n'red dress.
Toodeloo

4 kommentarer:

Lady Thirty sa...

hihi, den översta toppen/blusen har jag också :) plus en likadan i brunt - de är sååå sköna!
övriga plagg var också jättefina, speciellt den prickiga halternecken.

Jack kommer vara superfin i sin nya mysdress!

Jag ser nu fram emot att få se dig i de nya bågarna :)

kramisar

makiato sa...

Tack så mycket för kommentaren på min blogg. Jag ska kolla runt på din också.

Cupcakes & Hoyas sa...

Hej!
Jag funderar fortfarande på den virkade grejen jag ska skicka till dig..men jag tror jag vet vad det ska bli! =) *Hemlis*
Vad kostar en bake a wish tavla? Jag beställer gärna en lite senare, nu är inte plånboken alltför tjock eter semestern.
Kram Ylva
Är det ok om jag länkar till din blogg?

Perny sa...

App app app jag lyfter nu ett varningens lilla finger. Man skall undvika bygelbhar när man ammar, det är därför de flesta ser ut som sportbehåar. Du kan få mjölkstockning om du har bygel och det lovar jag inte är roligt och absolut inte värt att få ha en sexig bh för.

Smärtor, hög feber, illamående och riktigt riktigt riktigt jävla sjuk, helt enkelt. Jag talar av erfarenhet!

Kramar!