Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, juli 24, 2008

Presenter

Jag var för några dagar sedan på Harley Davidson-affären och köpte Johnnys present till vår bröllopsdag. Jag hade hoppats att de hade haft harley davidson presentpapper, det skulle jag tyckt om, det hade de inte. Men jag fick en jättefin låda. Inuti lådan låg en plånbok. Jag fick veta att 3 årig bröllopsdag är Läder, så det passade ju utmärkt! Han har en liknande större plånbok, men han tyckte att den var för stor och sa till mig för nån månad sedan att han skulle köpa en mindre likadan. Men jag hann före! :-) Han blev jätteglad!
Johnny kom hem från jobbet, och åkte sedan iväg till Vällingby och jag fick inte följa med. När han kom hem hade han köpt en flaska alkoholfritt mousserande. Och denna bukett. Jag ÄLSKAR att få blommor.
Men han hade även köpt en present:
En ny mobiltelefon! LG Secret! Precis den mobil jag hade planerat att köpa.
Framsidan är av okrossbart glas (på pressvisningen hade de stått och slagit på den med en hammare) och baksidan är av kolfiber. Nu ska jag bara lära mig hur den fungerar....Det är det enda jobbiga med en ny mobil! Att man ska lära sig den. Den har en kamera på 5.0 megapixel.
Tjingeling!
Today I show you our anniversary-gifts. I got Johnny a harley davidson-wallet, han he bought champagne with no alcohol (because I'm breastfeading), a lovely bouquet with flowers. I LOVE getting flowers, and the cellphone of my dreams!
Toodeloo

Inga kommentarer: