Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, juni 27, 2008

Kläder

Idag tänkte jag visa några favoriter ur min garderob: Mina vita sjömansbyxor med hög midja och dubbelknäppning fram.

Mina två favorit t-shirts: En med Lichtenstein-tryck och en med twiggy på.

Mitt gröna 60-tals linne och min randiga marina top. Lite pinup-inspirerat.

Min vita topp och min gula tubtop som också är lite femtio/sextiotals inspirerat. Jag tycker om såna kläder.

Min nya kjol med hängslen och dubbel knäppning fram. Den har också fickor på sidorna. Och min ljusgråa kjol, som jag har en likadan av fast gul också.

Mina två favoritklänningar: Min bröllopsklänning och min prickiga klänning från H&M som jag köpte till Jacks dop, men som var för liten vid bysten (eftersom den växer när man ammar)
Jag har ganska mycket kläder egentligen, men varje gång jag öppnar garderoben drabbas jag av den ögonsjukdom som många tjejer med mig drabbas av "Det finns ingenting här inne", säger jag, eller "Jag har inget att ha på mig". Jag har kläder så att jag skulle kunna ha olika kombinationer varje dag på mig, men ändå har jag problem. Man måste ju klä sig efter hur man känner sig den dagen.
Today I'm showing some of my favourites of my clothes. I have a lot of clothes, but nothing to ware, sometimes. I have to put on the clothes that matches how I feel every day.

Inga kommentarer: