Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, juni 26, 2008

Bags!

Blev lite kär i Carries Eiffel-väska som hon hade i SATC-filmen!
Jag tycker om lite roliga väskor, men även fina. Jag har över 40 väskor, så jag måste rensa och sälja lite...
Här kommer några favoriter:
Min väska i äkta krokodilskinn (jag vet, men den är vintage), den är från 50-talet.


Min lilla doktorsväska och min lilla bowlingväska.
Nu får jag ge mig själv shoppingförbud på väskor, tills jag sålt några!

I fell in love with Carries eiffel-bag she had in the SATC-movie.
I like funny handbags, but also beautiful bags. I have more than 40 bags, so I have to sell some! Here I show you three of my favourites. First a bag in crocodile-skin (I know, but its vintage) It's from the fifties!
My little doctors-bag and my little bowling-bag.
Now I have to forbid myself to shop any more bags before I've sold some!

4 kommentarer:

Lady Thirty sa...

oh my vad med väskor du har...jag håller med dig om Carrie-väskan, en sån skulle man ha...

kramelikram

Lady Thirty sa...

ja just det, skulle tala om att jag sett "how to marry a millionaire" nu. Jag tror att jag gillade "gentlemen prefer blondes" mer, men oops vilka fina kläder!

kramelikram

Ann-Catrin sa...

40 väskor..oh my god!
jag gillade verkligen doktorsväskan jag.. cool!
tack för grattishälsningen inne hos mig.. de värmde!
ha det gott o kram
a-C

Pixi sa...

Nej,du får inte ha väskförbud!!!Då köper du inte nån av mina väskor sen juuu!!Hehe..ska visa upp snart fler alster,men principen e att man kan välja sina egna färger...så du får göra ett undantag!!!!!hehe..trevlig helg!