Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, april 28, 2008

Tema-vecka

Jag har läst på många bloggar att de har så kallade "tema-veckor", det kan vara mönster, färger, former etc. Jag ska ha en tema-vecka denna vecka, och det är bara att hänga på den som vill! Vore kul att läsa vad ni kan få ut av "mina" teman dag för dag. Jag har alltså inte själv tänkt ut vad jag ska blogga om i förskott, utan jag har tänkt ut olika teman för dagarna i veckan. Jag hoppar över idag, eftersom jag redan gjort ett ganska långt inlägg om dopet och doppresenterna. Men såhär ser blogg-veckan ut som följer:
Tisdag: Nostalgi
Onsdag: Favoriter
Torsdag: Nåt gammalt, nåt nytt, nåt lånat, nåt blått
Fredag: Dröm/drömmar
Lördag: Minnen
Söndag: Kärlek

Nu får vi se om jag kommer på nåt att blogga om på dessa ämnen, men det kan väl inte vara så svårt???? Skriv gärna en kommentar om ni hänger på min tema-vecka, så även jag kan gå in och läsa din blogg. Skriv gärna en kommentar fastän ni inte hänger på. Det är kul att läsa kommentarer!

1 kommentar: