Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, april 28, 2008

Doppresenter

Som ni kan läsa i inlägget innan det här så döptes vår son i lördags. Igår när jag gjorde förra inlägget, var jag lite trött, så idag får ni se alla presenter. Prästen var jättebra! Hon läste en liten del ur "Emil i Lönnerberga" som en del av dopakten. Det tyckte jag var lite mysigt.Dagen före dopet kom Johnnys pappa. Han hade en present till mig; en tredje iittala värmeljushållare. (Den längst upp till vänster). Jag har fått alla tre av Johnnys föräldrar. Jag blev så glad!Till Jack gav hans farmor, farfar och kusin Hanna en jättesöt sparbössa med dop-datumet ingraverat! Visst är den fin?! Johnnys vän Åke och hans fru Lollo (som gav mig blomman i förra inlägget) skickade med kläder som present. De fick tyvärr förhinder för dopet, men de skickade en present i alla fall. 2 bodysar, ett par byxor, en munkjacka, 2 par strumpor och en mössa fick han.
Min kusin Stefan och hans tjej Britta gav Jack en väggdekoration, i form av en mätsticka. Den ska vi sätta upp sen när han får ett eget rum. Såhär kommer den att se ut när den är uppsatt.
Jacks mormor och morfar öppnade ett konto till honom där de varje månad, tills han fyller 20 år kommer att sätta in lite pengar. Han kommer inte kunna använda kontot förrän han fyllt 20 år. Det är bra tycker jag, då får han en bra start i livet sen.
Jacks mormor och morfar gav honom också ett par jättesöta tofflor.....
.....och kläder.
Maria, Jacks gudmor, och hennes fästman James gav honom en jättefin body, som Maria har gjort själv (även kortet har hon gjort),ett par urgulliga converse-skor! Och sen kommer han även att få ett silverarmband med sitt namn på....
.....Maria hade också gjort en barnvagnsmobil som Jack tycker mycket om. Han har redan legat och pratat med figurerna som snabbt döptes till "Jackiesar" på fikat efter dopet. Jack tycker om mycket färger. Det som är extra kul är att ingen annan bebis har en likadan body, eller barnvagnsmobil.
Våra kära grannar kom också, de hade med sig ett paket med kläder till honom, som han kommer att kunna ha sen.
Micke, Jacks gudfar, och hans fästmö, Anki, gav honom en silverkedja med ett silverkors på.....
Även pengar fick han. Som vi ska sätta in på ett konto vi ska starta. Micke hade velat ge honom en bankbok. Men han fick inte öppna ett konto i Jacks namn för banken, och bankböcker finns inte längre, så jag fick i uppgift att öppna ett konto till honom.
Av Inger (som har butiken i gamla stan), hennes man Jörgen och deras son Alexander, fick Jack en ram med hand och fotavtryck, bestick att äta med och egna muggar, skål och tallrik. (Han ska ju snart börja med smakportioner...)Ankan och hennes döttrar gav Jack en ram med handavtryck. Jag tyckte att det var lite kul. För då kan vi göra ett avtryck nu, och ett om ett år och se hur det har förändrats.
Mina gudföräldrar, min moster Åsa och hennes man Lasse, gav Jack en sparbössa i form av en bil och bidrag till körkortet. I denna sparbössa ska vi samla pengar till hans kommande körkort.
Fina presenter va? Men det viktigaste var att alla vi tyckte om kom, även om några saknades, som jag skrev i förra inlägget. Men goda tårtor och trevligt sällskap är alltid trevligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stort tack för att vi fick komma på Jacks dop! Det var mycket trevligt, härliga människor, trivsam stämning och goda tårtor.

Kramar
Ankan och Jossan