Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, april 19, 2008

List-madame

Alla som känner mig vet att jag älskar att göra listor. Inköpslistor, "att göra" listor, städlistor m.m. m.m.
Jag tänkte göra en "att göra" lista nu och lägga upp den som sidoelement, så kan jag lätt kryssa av allt jag gjort på listan.
Min "Att göra" lista:
1. Rensa ut alla garderober
2. Rensa ut linneskåpet
3. Slänga alla videofilmer (är det nån som fortfarande äger en video, kan ni höra av er, har MASSOR av filmer som jag kan skänka bort mot portokostnad!)
4. Måla tavla 1
5. Måla tavla 2
6. Måla tavla 3
7. Måla tavla 4
8. Måla tavla 5
9. Måla tavla 6 (nu borde jag ha nog för ett vernissage)
10. Ha vernissage
11. Hänga upp alla ramar i hallen
12. Hänga bort alla vinterkläder
13. Åka till Läkarmissionen
14. Nya dynor till köksstolar
15. Vaxduk till kök
16. Gardin till kök
17. Gardin till vardagsrum (de jag har nu är så "vintriga")
18. Tallrikshylla till kök
19. Måla glas (ni får se sen vad jag menar)
20. Köpa nya matskålar till Zorro och fixa till hans mathörna
21. Klä om och måla om 2 stolar
22. Skaffa nya soffor och fotöljer
23. Sy överdrag till 2 stolar
24. Köpa svarta ramar till min Marilyn-vägg
25. Köpa nya koppar till köket
26. Köpa nya skålar till köket
27. Fixa uteplatsen med dynor och plädar
28. plantera blommor ute
29. Göra iordning Johannas rum
30. Åka till IKEA
31. Köpa ny bakmaskin, brödrost och vattenkokare
32. Beställa tårtor till dop
33. Åka till soptippen
34. Köpa fler galgar till hallen
35. Städa verktygsskåpet i hallen
36. Sätta upp fönsterfilm i badrummet
Det blev en ganska lång lista, men dessa saker behövs inte göras direkt NU, även om jag är en sån person som vill göra saker jag kommer på NU. Utan jag ska göra detta undan för undan. Ja, nu vet ni lite mer om vad jag kommer att ha för mig....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har startat en ny swapblogg. Titta gärna in och anmäl intresse.

Gårdsromantik sa...

Men vad tur att allt inte behöver ske idag!
Härligt med tavlorna - när blir vernissagen!

Kram Maud

Perny sa...

Vi har flera videoapparater, men vi har en källare full med videofilmer istället, så vi passar nog på filmerna ändå :)

Glöm inte att höra av dig när det blir dags för vernisage, jag vill komma :)