Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, april 19, 2008

Dagens filmtips

I väntan på IKEAbesök och hur johannas rum blev tipsar jag om en film!"Vid din sida" på engelska heter den "Stepmom".

Tolvåriga Anna och hennes sjuårige bror Ben lever sedan en tid tillbaka på Manhattan tillsammans med sin pappa Luke, som är advokat och hans nya unga vackra flickvän Isabel som är modefotograf.

Den nya situationen ses inte med blida ögon av Lukes fd hustru Jackie, som tidigare var förlagsredaktör, innan hon valde att vara hemma för att på heltid ägna sig åt barnen.

Jackie tycker nämligen att karriärkvinnan Isabel inte klarar av att plötsligt ta hand om två ömhetstörstande och tidkrävande barn. Framför allt inte på när väckarklockan ringer sju på morgonen...Men förhållandet mellan de två kvinnorna förändras när Jackie en dag får reda på att hon har cancer. Kanske kommer hon att dö, men kan de två kvinnorna trots allt bli vänner och lära sig leva med varandra och barnen?

I denna underbara dramakomedi av succéregissören Chris Columbus (välkommen mrs doubtfire, ensam hemma) som lockar fram både skratt och gråt, ser vi bl a Oscarbelönade Susan Sarandon, Julia Roberts och Ed Harris.


Inspelad: 1998

Inga kommentarer: