Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, april 20, 2008

Blombukett igen!

Igår kom Johnny hem med blommor till mig, igen! Jag börjar bli riktigt bortskämd! Antagligen fick jag de för att jag inte kunde följa med till Kista galleria, eftersom Jack höll på att somna, och jag ville inte att han skulle vara övertrött! Visst är de fina!
Och sen när jag berättade om lite saker jag ville köpa till köket för att förvandla det till ett femtiotalskök, fick jag 1000:- att shoppa för (vi har delad ekonomi, men i alla fall) Han tycker att bara för att han inte är hemma så mycket just nu (han har en städfirma, där han jobbar till tre, sen har han en däckfirma han åker till direkt efter och ibland kommer han hem vid åtta tiden) och att han inte kan följa med och handla efter mina infall, så är det inte meningen att jag ska behöva betala allt jämt. Så han sa att den här gången ville han betala! Så om jag orkar blir det shoppingtur idag! Annars imorgon. Men som ni vet vill jag ju att allt ska ske NU!

Inga kommentarer: