Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, april 25, 2008

Att göra listan krymper...

Nu har jag tagit bort 8 punkter till i min "Att göra" lista till höger.
10. Hänga upp alla ramar i hallen (done!)
11. Hänga bort vinterkläder (klart!)
19. Fixa zorros mathörna (han fick ju brickan inpacketerad i en bit av vaxduken)
28. Göra iordning i johannas rum (klart igår, lite lite småplock kvar, men det får bli när det blir)
29. Åka till Ikea (inte så att jag aldrig mer ska dit, men klar för den här månaden i alla fall)
31. Beställa tårtor till dop (gjordes i tisdags och idag ska jag åka och hämta de!)
32. Åka till soptippen (jag slapp. Johnny tog med sig Ted och de slängde allt som skulle slängas!
33. Köpa fler galgar till hallen (gjorde vi på ikea)

Nu ska jag fortsätta städa, sen ska jag åka och handla och sist hämta tårtor! Imorgon är det dop! Ikväll kommer johnnys pappa! Det ska bli kul. Men som sagt städning var det.....

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

Tack för grattiset!
Ses snart igen!!! :)

KRAM