Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, april 25, 2008

Pust!

Nu kan jag äntligen sätta mig i soffan och pusta ut. NU är allt klart förutom strykning av dopklänning och skjorta. Jag har ännu inte provat min klänning, men jag gör det imorgon. Jag har bestämt mig för att inte stressa upp mig om den inte skulle passa. Jag har valt ut reservkläder. Johnny är och hämtar sin pappa på Arlanda och nu börjar "Notting Hill" på SVT1. Perfekt! Synd att man inte kan ta ett glas vin....får sätta på kaffe istället.
Är jätte jätte trött, men jag har EN sak till att göra. Jag ska välja ut skor jag ska ha imorgon.
Hur dopet är, får ni se sen.

Inga kommentarer: