Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, februari 08, 2008

Tidig morgon

Mitt hjärta ligger och sover. Jag är tvungen att springa in till honom och se på honom när han ligger där och sover. Han ser så gosig ut (han är gosig). Jag vill bara väcka honom och pussa på honom, men jag låter honom sova.
En sak de sa på föräldragruppen var att vid den här tiden, när man fått barn, stryker man folk ur sin adressbok. Jag förstår inte det. Hon som hade gruppen sa att man märker att man inte har något gemensamt med vissa människor, och helt enkelt slutar umgås med de. Jag förstår fortfarande inte. När jag och johnny blev tillsammans gjorde vi det. Slutade umgås med de vi inte hade nåt gemensamt med, och vi är väldigt rädda om våra vänskapsrelationer vi har idag. Även om inte alla har barn, så har vi så mycket gemensamt med de vi umgås med, att vi inte kommer att stryka någon ur vår adressbok, kanske lägga till (som tjejerna i gruppen som jag inte träffat förrut). Jag menar, jag slutar ju inte vara intresserad av det jag var intresserad av innan vi skaffade barn. Så jag känner att jag fortfarande är samma människa, förutom att jag kanske pratar lite mycket om bebisar, och amning. Men eftersom jag har ärliga relationer till mina vänner så vet jag att om jag tjatar för mycket om en sak, så säger de till och vice versa, utan att någon blir sur. Nej, stryka någon, det kommer jag absolut inte att göra!

Inga kommentarer: