Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, januari 15, 2008

Shopping i Vällingby!















Här ser ni resultatet från vår shopping runda i Vällingby. Jag behövde långärmade tröjor, och hittade två stycken tunikor och sen är jag så svag för tweety, så när jag fick syn på t-shirten, var jag tvungen att köpa den.
Egentligen behöver inte Jack fler kläder nu, de 2 första månaderna, men jag fastnade för den här tröjan som bara kostade 19.50 på rean. Och eftersom han har samma namn som den ökände film-piraten, tyckte jag att en döskalle var passande! Det finns ju hur mycket bebiskläder som helst! Jag skulle kunna köpa upp hela butiken! Jag köpte även en guldglittrande eyeliner och svarta gummisnoddar och svarta små hårklämmor till mig.
Såhär trött blev Jack efter vår shoppingrunda.
Imorgon kommer vi bara att vara hemma och ta det lugnt. Kanske ta en liten promenad med barnvagnen och med Zorro. Men annars ska vi bara vara hemma och byta gardiner, som ännu inte gjorts och vila lite.

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

Jack är SÅ söt! Vad bra att han hade lust att följa med på shoppingturné :) Hoppas att vi kan ses snart igen! Kram på er allihop