Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, januari 16, 2008

Ny bebis i kändisvärlden

Så har ännu en kändis-bebis sett världen! Harlow Winter Kate Madden föddes den 11 januari 2008 kl 3.13 pm.
Varför hittar de alltid på så bra namn till sina bebisar? Jag tror att det är för att de flesta namn låter jättebra på engelska. Nu är ju Jack ett väldigt internationellt namn som fungerar i frankrike, england, usa och de flesta andra länder. Jag läste i en blogg en dotter som hade namnet Juni, det tyckte jag var fint också.

Igår när vi var på shoppingtur upptäckte jag att de flesta affärer (alla som jag var inne på) har hiss. Vilket är tur, för min nästa skräck är att åka rulltrappa med barnvagn. Det kommer säkert att gå bra när jag väl gör det, men jag måste bara ta mod till mig.
Idag ska jag och Jack ha storstädning hemma.

Vi har försökt börja med napp (man får inte börja med det förrän vikten gått upp till lite mer än födelsevikten). Men Jack vet inte riktigt hur man suger på den än. Den åker hela tiden ut ur munnen på honom, så man får sitta och hålla i den åt honom, då suger han som bara den. Men det är lite konstigt, tror jag att han tycker, eftersom det inte kommer någon mjölk ur den. Nu är det en liten kille som skriker i bakgrunden, så jag måste byta blöja och mata honom.

Inga kommentarer: