Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, januari 17, 2008

Inspirationsåret 2008

Idag har jag lagt till en länklista till mina vänners bloggar och till mina inspirationsbloggar. Jag läser alla dagligen, istället för morgontidning.
Jag har bestämt mig för att jag ska göra om hemma nu 2008. Som jag har skrivit i ett tidigare inlägg. Jag får börja lite långsamt, för allt kan inte göras samtidigt, eftersom vi både har hund och bebis, tror jag att det skulle bli lite för mycket.
Idag ska jag och Jack åka till Erikshjälpens loppis och titta lite runt och se om vi kan hitta nåt kul att köpa. Egentligen skulle jag vilja åka till läkarmissionen också, men jag har inte riktigt förstått var nånstans den ligger. Jag vet att det är i vällingby, men jag får åka dit senare eftersom jag måste ta reda på vilken adress. Erikshjälpen ligger i Spånga, precis vid pendeltågen.

När jag och Jack var i vällingby och shoppade häromdagen slog tanken mig "tänk om jag skulle gå ifrån vagnen och glömma att Jack är med mig." Eftersom jag inte är van, och sen när man kommit ut ur affären, förskräckt upptäcka att det är något som saknas....
Nu vet jag ju att jag inte skulle glömma honom nånstans, men tänk om man skulle göra det. Det är som när man går på stan utan väska, och efter ett tag får panik och undra var väskan har tagit vägen....

Nu har Johnny jobbat fem dagar, och jag och Jack har anpassat oss bra till hemmatillvaron. Igår satte jag på "Funny girl" som jag fick i julklapp och sen började jag storstäda i vardagsrummet. Jag får ta ett rum i taget, för när Jack tröttnat på Barbra Streisands sång började han gnälla och vilja ha mat. Så det blev lite matpauser då och då. Men jag blev färdig i vardagsrummet, förrutom dammsugning.

Johnny lovade Jack att vi ska köpa en babysitter till honom i helgen. Jag tror att det kommer att bli mycket bekvämare för honom än att sitta i sin bilbarnstol, även om den faktiskt också ser bekväm ut för honom och han verkar ju tycka om den, eftersom han somnar i den titt som tätt.
När han börjar bli stark i nacken och kan hålla upp huvudet själv ska vi köpa en aktivitetsmatta till honom. Det är ju inte riktigt så att man kan ta upp honom och sitta och leka med bilar än.

Inga kommentarer: