Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, januari 21, 2008

Nu har jag gjort det!

Den 19 december skrev jag en lista på 12 saker jag längtade till att jag kunde göra!
Nu har jag gjort hälften av de sakerna, nämligen:
1. Sova på mage (gudomligt! Jag ääääälskar att sova på mage!)
2. Gå utan att bli anfådd (jag har ju fortfarande lite extrakilon att dras med, men det går sakta men säkert ner.)
3. Sätta på mig mina skor utan att bli anfådd och tappa andan (vilken känsla!)
4. Sluta springa på toaletten minst 3 ggr under natten. (Jag går ingenting under natten)
5. kunna sitta hur länge som helst på en stol utan att domna bort i svanskotan (vilket är skönt, eftersom jag sitter minst en timme framför datorn och läser bloggar på morgonen.)
6. Kunna stå hur länge som helst utan att domna bort i ben och häck.

Nu längtar jag bara att få göra resterande 6 saker på listan.
Men högklackat och nylonstrumpbyxor kommer att dröja tills vädret tillåter det. Sova en hel natt beror på lilleman. Äta dessertostar får jag göra när jag slutar amma, och bli kvitt min nästäppa håller jag på att bli. Gå utan att ha ont i bäckenet börjar också gå över. Det går tydligen inte över på en gång. Det kanske inte går över förrän min livmoder gått tillbaka till sin originalstorlek. Och det tar tydligen lite längre tid än när man föder naturligt, eftersom jag inte får träna eller bära nåt tyngre än bebis på 6-8 veckor, och det har snart bara gått 4 veckor.
Det känns som att vi har varit hemma längre än 4 veckor, men det har vi ju inte.

Vi ska börja träna aikido, hela familjen. Det kostar 850:-/ familj. Det är ju inte så mycket.

Inga kommentarer: