Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, januari 21, 2008

Bloggar och inpiration

Nu har jag varit inne och läst alla bloggar som jag dagligen följer. Jag förstår inte hur alla orkar. De har alltid nåt nytt projekt på gång i sitt hem. Jag vill också göra så!

Vi ska i och för sig till ikea idag eller imorgon, och då kommer jag att ha ca 32 tavelramar att måla. Sen funderar jag på att måla om vitrinskåpen i hallen också i samma färg.



Min bästa kompis gör gratulationskort själv, som jag får när jag fyller år, vid jul och när Jack föddes (se tidigare inlägg). Jag tycker så mycket om de och vill visa upp de för alla som kommer hem till oss. Jag har funderat på hur jag ska gå till väga, om jag ska rama in de och på så vis exponera de. Men, nu har jag kommit på världens bästa lösning. Jag har varit inne på nätet och beställt den. Hur det blir och vad det är för lösning kommer ni att få se så fort jag får paketet på posten.

Jag tycker att det är roligt att få presenter och saker som mina vänner har gjort speciellt till mig och med tanke på mig eller nån i min familj. Jag uppskattar de verkligen!

Jag ska försöka ta mig till Uppsala med Jack, snart. Jag ska bara vänta på mina pengar den här månaden. Sen ska jag ringa min vän och fråga när hon har tid för oss.



Nu har jag också kommit på vad jag ska ge min man i alla hjärtans dags present. Men jag skriver inte ut det här, eftersom han kanske läser.



Idag är det jättetråkigt väder ute. Vilket gör att man inte har lust med nånting förrutom att krypa upp i ett soffhörn och titta på film.

Ikväll är det guldbaggegalan! Då ska vi dricka champagne. Inte riktig, utan alkoholfri (smakar lika gott, utom "Pirret" i gomen. Vi köpte en magnumflaska till nyårsafton, men det blev inte att vi drack den, så vi har den kvar.

Dessa glas ska jag köpa och byta ut våra "vanliga" vinglas mot. Jag ska köpa 6 av varje. Jag ska också köpa whiskeyglas, cognacskupor och dricksglas i den här serien av iittala. Jag tycker att de är så elganta och stilrena.

Inga kommentarer: