Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, januari 22, 2008

Rosor och choklad till guldbaggen!

Igår kom johnny hem från jobbet med Ted. Då hade de köpt en djurgården tröja, hakklapp, napp och nappflaska. Det var lite sött tycker jag.




Sen skulle de åka iväg och köpa mat. Då skulle jag skriva en inköpslista, och på skoj skrev jag i "rosor och choklad till din fru". När de kom hem hade han köpt dessa rosor+en mjölkchokladkaka till mig och en babysitter till Jack. En RACING-babysitter.




Lite bilder på mina 10 creme-färgade rosor, och på babysittern.

Så jag blev jätteglad!

Sen blev det Guldbaggegalan! Vi drack våran magnumflaska med alkoholfri cider, som vi köpt till nyårsafton men aldrig drack. Det var gott. Tyvärr tycker jag att Guldbaggegalan inte var sååå rolig att titta på som det brukar vara. Det kändes som att något fattades. Ja, ja, snart är det Oscarsgalan (mars) om inte manusförfattarnas strejk pågår då fortfarande och den också blir struken. Det som var bäst med galan igår var att Gösta Ekman fick en hedersbagge! ÄNTLIGEN!!!

Idag kom Anki hem till oss. Hon kom vid halvtio tiden. Hon ringde en timme innan, vilket gav mig exakt en timme att plocka i och ur diskmaskinen, städa köket, dammsuga, torka golven, klä på mig och amma Jack. Men det gick!!!! Det var kul att hon kom. Hon har ju ganska långt att åka. Vi drack kaffe och pratade lite om hur det var när hon hade baby och vad hon gjorde på dagarna då. Jack tyckte om att Anki var här. Han var ganska lugn och sov till och med i sin babysitter och i sin spjälsäng.

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

Vilken liten F1-förare! :) Hur söt som helst och han verkar gilla att sitta i den!
Jag håller med dig om galan igår, den var riktigt trist och som du skrev Äntligen fick Gösta Ekman det pris han förtjänar! Kramar i drivor till dig o din familj