Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, januari 20, 2008

Läckage!

Alldeles nyss när jag ammade Jack började andra bröstet att läcka. Det läckte två gånger och rann ner på magen och mitt ben. Sen, kräktes Jack på min morgonrock. Jag tycker så synd om honom när han kräks upp mjölk, men det behövs kanske eftersom annars blir hans mage sprängfylld....

Jag har hittat ramar till autograferna, och även till marilyn monroe tavlorna, som vi ska byta till svarta. Ikea såklart, till autograferna köper vi obehandlade träramar och målar i "antik"lasyr, det kommer att bli så fint. Så köper vi ett laserpass, och hänger upp de i raka längor.
Marilyn tavlorna byter vi bara ut ramarna till. Jag kommer att visa före och efterbilder på det sen.

Jag har nu även börjat fundera på ett syprojekt jag ska göra. Mer om det sen, när jag har startat igång det hela. Men om ni, mina vänner har lite stuvbitar hemma, som ni känner att ni inte kommer att använda, kan ni gärna spara de till mig, tills nästa gång vi ses. Det behöver inte vara stora bitar.

Nä, nu ska jag nog hoppa in i duschen, eftersom jag luktar sött av mjölk och mjölkspya. Slänga in morgonrocken i tvättmaskinen måste jag också göra.

Sen ska jag surfa runt och titta efter gardiner m.m. Mitt paket från Fridas gård har kommit! Jag ska åka och hämta det eventuellet imorgon. Det innehåller lite ljusstakar och ljuslyktor m.m. Ni får se sen.

Inga kommentarer: