Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, maj 05, 2012

Önskelista

Fyller år om 20 dagar, satt och surfade runt på internet för att kolla vad jag skulle önska mig om jag skrev en önskelista. Detta hittade jag:
 Säsong 3 och 4 av "Mad Men"
 Säsong 1-7 av "Mary Tyler Moore show" (finns på ebay och amazon)
En pocket-string hylla

Presentkort på Mique, Din Sko och Monki
Sonny Angel
Muminmuggar (inte sniff, muminpappan, rosa muggen med mumin och snorkfröken, hattifnattarna för de har jag redan.
Bidrag till resa till Paris eller London.
Tjingeling!

2 kommentarer:

smäm sa...

Grattis i förskott! Kul att se dig idag :)

NIna sa...

Roligt att träffa dig, och fina Jack förstås ; )

Ja här ser det ut att varit en paus, nu vill vi se inlägg! ; )